Declarația de venit sau cum să muncești ca prostu’

Ca tot omu’ care are venituri (doar) din activități independente (adică asta și asta) trebuie să dau cu subsemnatu’ pe la ANAF și să le zic cât am făcut în anul trecut și cât cred că voi face anul ăsta. Până pe 15 mai este termenul, iar eu am trimis documentele prin poștă din timp și am primit confirmările de primire. Dar deciziile de impunere întârziau să apară (anul trecut au sosit după vreo 10 zile). Și leneș cum sunt, mă uit pe site-ul ANAF, și trimit via formularul online și via email o întrebare. Atât mailul cât și mesajul lăsat în formularul de contact erau semnate, conțineau CNP și includeau o adresă de email, aceeiași cu cea completată pe formulare. Vine răspunsul:

Buna ziua,

Conform prevederilor Procedurii privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale aprobata prin Ordinul A.N.A.F. nr. 1338/2008:

“Art. 14.- (1) Cererile formulate de către contribuabili în vederea acordării asistenţei în scris vor include în mod obligatoriu următoarele date de identificare: numele şi prenumele sau denumirea societăţii, domiciliul fiscal, precum şi codul de identificare fiscală. (…)

Art. 19. – (1) Pentru a beneficia de asistenţă prin e-mail, contribuabilii vor formula solicitarea în mod clar şi concis şi vor include datele de identificare prevăzute la art. 14 alin. (1).

Avand in vedere e-mail transmis in data de 28.06.2011, va rugam sa ne comunicati datele dvs. de identificare .

Va multumim.

Serviciul Metodologie si Asistenta Contribaubili, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.

—–Forwarded by Asistenta MunBucuresti/DGFPCFSMB/MB/MFINANTE on 29.06.2011 09:29 —–

Limbă de lemn! Evident că le-am răspuns că cu CNP și nume mă identific suficient. Toate astea s-au întâmplat pe 28 și 29 iunie. După o săptămână îmi iau inima în dinți și pornesc spre ANAFu de sector. Când să ies din bloc, poștărița îmi întinde veselă un plic cu însemnele ANAF. Na, zic io, uite că a venit decizia. Ei bine, nu. Tot într-o limbă d’asta de lemn m-au anunțat că au recepționat cererea mea, au înregistrat-o cu nr. xxxx și că voi primi răspuns. Chiar când semnam de primire, din buzunar se aude semnalul de email nou. Scot smartphone-ul și ce să vezi!? Email de la ANAF:

Intrebarea dvs. a fost receptionata de Directia generala de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor sub nr. yyyyy/2011.
Conform prevederilor Procedurii privind îndrumarea şi asistenţa contribuabililor de către organele fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1338/2008, aceasta a fost transmisa spre solutionare Administratiei finantelor publice a sectorului 2, de unde veti primi raspuns.
De asemenea, va puteti adresa telefonic Serviciului/biroului/compartimentului de asistenta a contribuabililor existent in cadrul administratiei mentionate, la numarul de telefon aflat pe Portalul ANAF sau informatii cu caracter general privind legislatia fiscala puteti obtine si la numarul de telefon: 0314039160 – retea RDS – tarif normal.

Cu stima,

Mihaela Hutanu – Director general adjunct
Intocmit : Costin Ionescu – Expert principal
Directia generala de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor
Cod operator date 759

Păi, zic io, hai să văd totuși ce e și pornesc la drum. Acolo, mă așteptau pline de emoții imposibil de descris decizia de regularizare pt 2010 și cea de impunere pentru 2011. Întreb de ce nu se mai trimit prin poștă și vine răspunsul sec:

Costă! Și nu mai avem personal.

WTF! Ca să aflu în continuare că nu se mai transmit deciziile și apoi nici somațiile de plată în cazul întârzierii ci se pune direct poprire pe conturi. Iar documentația de poprire cică era pregătită și în cazul meu. #@$%^&

Pe scurt, m-au scos dator pe anul trecut cu o diferență de vreo 3700 lei (îhî, lei d’ăștia noi, denominați) și pentru 2011 cu 4000. Asta ca să am spor de lucru…